A) Sorumluluklarımız
1. Tek Kullanımlık İşlem
İnternet Şubesi’nden yapılan para transferi işlemlerinde tutar gözetmeksizin müşterinin işlem onayı gerekecektir. Müşterinin mobil bankacılığını aktif olup olmamasına bağlı olarak bu onaylama yöntemi değişiklik gösterecektir. CEPTETEB Mobil kullanmayan müşterilerimiz tek kullanımlık işlem şifresi ile ilerleyebilecektir. Yapılan işlem hakkında müşteri bilgilendirilecektir.
2. Tek Kullanımlık Giriş Şifresi Uygulamaları
Bankacılık işlemlerini daha güvenli gerçekleştirmek için, CEPTETEB İnternet Şubesi’ne her girişte, kullanıcı kodu ve parolanızın ardından CEPTETEB Mobil’den onay iletilir ve parolanızı girerek iletilen onayı tamamlayarak ilerleyebilirsiniz. CEPTETEB Mobil kullanmayan müşterilerimiz için tek kullanımlık işlem şifresi ile de ilerlenebilmektedir. Tek kullanımlık şifre ile her kullanımda kişiye özel ve yeni bir şifre üretilir ve bu şifreler ne söz konusu müşteri ne de bir başka kişi tarafından asla tekrar kullanılamaz. Mobil kayıtlı bulunan cep telefonu numaranıza yeni ve tek kullanımlık şifre SMS ile gönderilir. SMS ile gelen şifre 3 dakika için geçerlidir ve süre aşıldığında geçersiz hale gelerek giriş yapılmasını engeller.
Her iki yöntemle de CEPTETEB İnternet Şubesi’ne istediğiniz her yerden güvenli olarak giriş yapabilirsiniz.
3. Parola
CEPTETEB İnternet Şubesi’ne giriş kullanıcı kodu, parola ve CEPTETEB Mobil’e iletilen onay veya tek kullanımlık işlem şifresi ile yapılmaktadır.
4. Gizli Mesaj / Gizli Resim
Kişiye özel mesaj ve resim uygulamasıdır. Bu yöntem sayesinde müşteri, kullanıcı kodu ve parolası ile login olduğunda, onay vermeden önce, gelen resim ve mesajın, müşterinin kendisine ait olup olmadığını görerek, gerçekten CEPTETEB İnternet Şubesine bağlandığından emin olabilir.
5. IP/ ISS Ayarları
CEPTETEB İnternet Şubesi’ne girerken kullandığınız IP adresi ve/veya Internet Servis Sağlayıcısını tanımlayarak bunların dışında yapılabilecek girişleri engelleyebilirsiniz.
6. Tarih / Saat Ayarları
CEPTETEB İnternet Şubesi’ne girerken tarih ve saat kısıtı tanımlayabilir, böylece sadece sizin belirlediğiniz zamanlarda giriş
yapabilirsiniz.
7. Hesap Ayarları
a. İşlem Kısıtlama: Kendi istediğiniz hesapları Para Transferlerine veya tüm işlemlere kapatabileceğiniz gibi tamamen internet üzerinden görüntülenmesini de engelleyebilirsiniz.
b. Alıcı Hesap Kısıtlama: Bu tanımlama ile hızlı transfer listenizde olmayan bir alıcıya para transferi gerçekleştirmeyi
engelleyebilirsiniz.
8. Kart Ayarları
a. İşlem Kısıtlamaları: Bu ekranlardan yapacağınız tanımlamalar ile kredi kartınızı nakit avans işlemine kapatılabileceğiniz gibi tamamen görüntüleme işlemine de kapatabilirsiniz.
b. Kredi Kartını İşleme Kapama: Kredi kartlarınızı e-ticaret ve mail-order işlemlerine kapatabilirsiniz.
9. Sanal Klavye
Sanal Klavye, internet şubesine girişte size ilave güvenlik sağlayan bir özelliktir. Klavyenizde bastığınız tuşları tespit etmeye yönelik virüs programlarına karşı geliştirilmiştir. Bilgisayarın klavyesindeki tuşları kullanmadan, fare kullanarak ekrandan giriş yapılmasına olanak sağlar. Kullanıcı Kodu ile şifrenizi girerken Sanal Klavye’yi kullanarak söz konusu virüs programlarından korunursunuz.
B) Sorumluluklarınız
CEPTETEB İnternet Şubesi’nde güvenliğiniz için dikkat etmeniz gerekenler!
Dolandırıcılık yöntemleri zamana ve teknolojiye bağlı olarak değişmekte ve artmaktadır. Çeşitli banka ve finans kurumları tarafından gönderilmiş gibi görünen sahte e-postalar son günlerde internette hızla yayılmaktadır. Bu e-postalarda verilen linkler aracılığı ile sizlerden, kişisel bilgileri, kart bilgileri ve şifreleri ile İnternet Şubesi şifreleri istenmektedir. Bu tür eylemler internet üzerinden yapılan dolandırıcılık girişimleridir. Bu tür e-postalara kesinlikle yanıt vermeyiniz ve istenen bilgileri kesinlikle girmeyiniz.
TEB, e-posta yoluyla hiçbir şekilde şifre işlemleri yaptırmamakta ve müşterilerin kişisel bilgilerini istememektedir.
CEPTETEB İnternet Şubesi'ni kullanmak istediğinizde tarayıcınıza www.teb.com.tr veya cepteteb.com.tr adresini yazınız.
E-Postalarınızın Güvenliği için dikkat etmeniz gerekenler !
• Size gönderilen e-postalarda bulunan herhangi bir linki tıklayarak veya farklı sayfalardan direk yönlendirilme yöntemiyle CEPTETEB İnternet Şubesi'ne giriş yapmayınız. CEPTETEB İnternet Şubesi'ne www.teb.com.tr veya www.cepteteb.com.tr adresi üzerinde bulunan CEPTETEB İnternet Şubesi "GİRİŞ" linkini kullanarak giriniz.
CEPTETEB İnternet Şubesi Güvenliği için dikkat etmeniz gerekenler !
• Müşterilerimiz CEPTETEB İnternet Şubesi'nin Kullanıcı kodu / Parola sorulan giriş sayfasının ve işlem sayfalarının açıldığı tarayıcıdaki KİLİT işaretini kontrol etmelidir. KİLİT işareti tıklandığında sayfanın SSL ile şifrelendiğini ve sitenin TEB'e ait olduğunu belirten ifadeler yer almalıdır.
• İnternet Şubesi işlemlerinizi, güvenliğinden emin olmadığınız halka açık alanlardan (internet cafe vb.) veya başkalarına ait bilgisayarlardan yapmayınız.
• Halka açık bilgisayarlarda, hesap bilgilerinizi ve kişisel şifrelerinizi ele geçirmek amacıyla kullanılan çeşitli programların yüklenmiş olması riski vardır.
• CEPTETEB İnternet Şubesi “Güvenli Giriş” adında ek güvenlik uygulaması sunmaktadır.
• Son dönemde ortaya çıkan bazı yazılımlar, bilgisayar klavyesinde basılan her tuşun kaydedilmesini sağlamaktadır. Özellikle bilgisayarların çoklu kullanıldığı yerlerde kullanılan bu tip yazılımlardan olumsuz etkilenmemek için CEPTETEB İnternet Şubesi’ne giriş sırasında “Sanal Klavye” uygulamasının kullanılması tavsiye edilmektedir. Bu uygulama, TEB Kullanıcı kodu ve şifresindeki rakam bölümünü “sanal klavye” üzerindeki tuşları mouse ile tıklayarak girmenizi sağlar. Eğer bilgisayarınızda TEB tarafından sunulan Güvenli Giriş yüklü değil ise lütfen şifre ve parola girişlerinizde “Sanal Klavye” kullanarak giriş yapınız.
• İnternet Şubesi Kullanıcı kodu, Şifre ve Parola gibi size özel bilgileri kesinlikle üçüncü kişilerle paylaşmayınız. Bu bilgilerin yazılı olarak saklamayınız.
• Hatırlamanızın daha kolay olacağını düşünerek adınızı, soyadınızı, doğum tarihinizi, telefon numaralarınızı vs şifre olarak kullanmayınız. Bunlar, kolayca tahmin edilebilirler.
• Şifrenizi mutlaka belirli aralıklarla değiştiriniz.
• İnternet Şubesi’nden çıkarken mutlaka "Çıkış" butonunu kullanınız ve İnternet Şubesi'nden çıktığınızdan emin olduktan sonra pencereyi kapatınız.
• TEB çalışanları hiçbir zaman sizden şifre ya da parolanızı söylemenizi istemeyeceklerdir. Böyle bir taleple karşılaşırsanız lütfen 0850 222 09 29 numaralı telefonu arayarak durumu bildiriniz.
• Hesabınızda olağandışı bir hareket olduğundan şüpheleniyorsanız 0850 222 09 29 TEB Telefon Şubesi’ni kullanarak TEB ile irtibata geçiniz.
• Cep telefonunuzun SIM kartı bilginiz dışında bloke olursa derhal operatörünüzle ve 0850 222 09 29 TEB Telefon Şubesi’ni arayarak TEB ile irtibata geçiniz.
Bilgisayarınızın güvenliği için dikkat etmeniz gerekenler!
• Bilgisayarınızda kurulu güncel bir anti-virüs yazılımı olmasına dikkat ediniz. Anti-virüs yazılımları, sisteminizi bilinen virüslerden ve olası saldırılardan korur. Anti-virüs yazılımı sürekli olarak güncellenmeli ve özellikle İnternet’ten dosya indirirken çalışır halde tutulmalıdır. Disket veya CD'den bilgisayarınıza program yüklemeden önce, disket veya CD'yi mutlaka virüs tarama programından geçiriniz.
• Bilgisayarınızda kişisel güvenlik duvarı (firewall) yazılımının kurulu olması, güvenliğinize olumlu katkı sağlayan bir unsurdur. Bu yazılımlar, bilgisayarınızda bulunan dosya veya bilgilerin başka bir kullanıcıya sizin bilginiz olmadan gönderilmesini ve bilgisayarınıza uzaktan erişilmesini engeller.
• Kullandığınız tarayıcının güvenlik yamalarını mutlaka yükleyiniz. Bu tür güvenlik güncellemelerini kontrol etmek için kullandığınız tarayıcının yayımcısının web sitesinde bulunan “Download” sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
4.5 G Geçişi Hakkında;
SIM kartı 4.5 G ile uyumlu olmayan ve bu nedenle SIM kartını değiştiren müşterilerimizin internet ve mobil bankacılık kanallarına giriş aşamasında SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrelerinin yasal düzenlemelere bağlı banka uygulamaları nedeniyle iletilememesi söz konusu olabilir.
CEPTETEB İnternet Şubesi ve CEPTETEB Mobil'e girişte SMS ile iletilen tek kullanımlık şifrenin tarafınıza iletilememesi durumunda;
- CEPTETEB İnternet Şubesi'ne girişte kart bilgileriniz ile,
- Çağrı merkezi üzerinden kart ve kişisel bilgileriniz ile,
- teb.com.tr / Anında Şifre adımından yeni şifre alarak,
- TEB Şubelerinden ve ATM’lerinden SIM kart blokenizi kaldırabilirsiniz.
Bunların dışında sizden e-posta, SMS gibi iletilerle veya sizi telefonla arayarak bilgi talep eden kişilere itibar etmeyiniz.
A) SORUMLULUKLARIMIZ
CEPTETEB GÜVENLİK UYGULAMALARI İLE SİZE SUNDUKLARIMIZ
Bankacılık işlemlerini daha güvenli gerçekleştirmek için, CEPTETEB Mobil’e her girişinizde kullanıcı kodu ve parolanızı girmeniz gerekmektedir.
Kart Ayarları
a. İşlem Kısıtlamaları : Bu ekranlardan yapacağınız tanımlamalar ile kredi kartınızı nakit avans işlemine kapatılabileceğiniz gibi tamamen görüntüleme işlemine de kapatabilirsiniz.
b. Kredi Kartını İşleme Kapama : Kredi kartlarınızı e-ticaret ve mail-order işlemlerine kapatabilirsiniz.
İnternet üzerinden yapılan dolandırıcılık işlemlerinde farklı birçok yöntem kullanılmaktadır. Böyle bir dolandırıcılık girişimi
ile karşı karşıya kalmanız halinde bunu fark edebilmeniz için aşağıdaki bilgileri okumanızı tavsiye ederiz.
Kredi kartı veya banka hesaplarınızdan bilginiz dışında yapılan şüpheli işlemler ve kayıp/çalıntı bildirimleriniz için, 0850 200 0 666 numaralı TEB Telefon Şubemizden 0’ı tuşlayarak öncelikli menüden Bankamıza ulaşabilir, finansal işlem ve bilgilerinizi koruma altına alabilirsiniz.
ÖNEMLİ UYARI
Dolandırıcılık girişimlerine maruz kalmamak için;
• Kredi Kartı ve Banka Kartı şifresi,
• Kredi Kartı güvenlik numarası,
• CEPTETEB Mobil ve CEPTETEB İnternet Şubesi parolası,
• CEPTETEB İnternet Şubesi tek kullanımlık giriş ve işlem şifresi
gibi kişisel ve finansal bilgilerinizi TEB personeli dahil kimse ile talep edilse dahi kesinlikle paylaşmayınız . TEB kişisel bilgilerinizi veya şifrelerinizi hiçbir şekilde e-posta yoluyla talep etmemektedir. Bu ve bunun gibi e-postalarda yer alan linklere kesinlikle tıklamayınız ve kişisel bilgilerinizi paylaşmayınız.
Dolandırıcılık Örnekleri
Nasıl Güvende Olurum?
Gelişen teknoloji ile birlikte cep telefonlarının da birer işletim sistemlerinin olması sebebiyle, zararlı yazılımlar cep telefonlarına bulaşabilmektedir.
Zararlı yazılımlar genellikle Android cihazları hedef almaktadır.
- Google Play'e zararlının kendisi değil, zararlıyı indirecek başka bir uygulama konulmaktadır.
- İndirme işlemi yapılacak uygulamalar genellikle Sgk Sorgulama, Döviz Çevirici, Gelir İdare Başkanlığı, Tapu Sorgulama, Para Muhasebesi,HGS/OGS sorgulama/yükleme gibi isimlerde yayınlanarak başka uygulamaları taklit etmektedir.
- Zararlı yazılımlar, gönderilen sahte SMS’ler üzerinden de yayılmaktadır.
Nasıl Güvende Olurum?
- Kusursuz olmasa da, resmi uygulama marketleri kötü amaçlı yazılımları uzak tutmak için gelişmiş güvenlik mekanizmaları kullanıyor. Alternatif uygulama mağazalarında veya bilinmeyen diğer kaynaklarda bu olmayabilir, bu yüzden uygulama indirmek için mümkün olduğunca resmi uygulama marketlerini tercih edin. (Google Play, App Store, Windows Store) dışındaki ortamlardan uygulama indirmeyiniz.
- Bilmediğiniz kaynaklardan ya da tanıdığınız kişilerden şüpheli konu başlıklarıyla gelen SMS, WhatsApp ve e-posta iletilerindeki linklere tıklamayınız.
- Bankacılık işlemi yaptığınız cep telefonunuz, tabletiniz ya da kişisel bilgisayarınızda virüs temizleme programı bulunduğundan ve programın güncel olduğundan emin olunuz.
Sahte Reklamlara Karşı Uyarı
Sosyal medya üzerinden bankaların ünvanlarını ve logolarını kullanılarak düzenlenen sahte kampanya ve reklam linklerine tıklamamanızı ve bu linkler aracılığı ile kart bilgilerinizi, kimlik bilgilerinizi, internet/mobil bankacılık kullanıcı adı ve şifrenizi, cep telefonunuza gönderilen tek seferlik SMS işlem onay şifrenizi hiç kimseyle paylaşmamanızı önemle hatırlatırız. Bankamız tarafından hiçbir koşul ve durumda müşterilerimizden sözlü veya yazılı olarak bu bilgiler talep edilmemektedir.
Dolandırıcılık Aramaları
Kendilerini avukat, polis, savcı, bankacı olarak tanıtan veya sosyal medya/e-posta üzerinden arkadaşınız ya da ticaret yaptığınız şirket gibi davranan dolandırıcılar olabilir. Bu kişilerin amacı size ait internet/mobil bankacılık şifrelerinizi, kimlik bilgilerinizi ya da erişim bilgilerinizi ele geçirerek dolandırıcılık faaliyetleri yürütmektir.
Şifre ve bilgi güvenliğiniz için;
- Bankamız tarafından hiçbir koşul ve durumda müşterilerimizden sözlü veya yazılı olarak bu bilgiler talep edilmemektedir. Dolayısıyla, sizi arayan ve bilgilerinizi paylaşmanızı isteyen kişilere cevap vermemenizi önemle rica ederiz.
Sim kart dolandırıcılıkları
Cihazınızın veya SIM kartınınız çalınması veya kaybolması halinde hemen bankanıza bildirin. Cihazınızı başkasına devretmeden önce içerisindeki bankacılık uygulamalarını sildiğinizden emin olun.
İkna Yöntemi
Tanımadığınız kişilerin telefon ile arayarak ikna edici konuşmalar yoluyla sizden bilgi/menfaat sağlamaya çalıştığı bir dolandırıcılık yöntemidir. Dolandırıcılar tarafından yoğun olarak kullanılan ikna yöntemleri şunlardır:
- Kendisini Emniyet Mensubu, Vali Yardımcısı, Kaymakam, Binbaşı vb. makam sahibi olarak tanıtarak; verdikleri hesaplara para yatırmanızı veya kontör göndermenizi isterler. Taleplerini yerine getirinceye kadarki süreçte telefonu kapatmamanız için çeşitli zorlama ve korkutma yöntemlerini kullanırlar.
- Hesap bilgilerinizin, kimlik bilgilerinizin örgütün eline geçtiği veya SIM kartınızın kopyalanarak örgüt tarafından kullanıldığını söyleyerek ilettikleri hesaba para göndermenizi talep ederler. Taleplerini yerine getirinceye kadarki süreçte telefonu kapatmamanız için çeşitli zorlama ve korkutma yöntemlerini kullanırlar. Bazı durumlarda "uydu aracılığı ile tüm hareketlerinizi izlediklerini" veya "örtülü ödenekten hesabınıza para gönderildiğini" belirterek sizi ikna etmeye çalışırlar.
- Bankadan aradıklarını söyleyerek kart bilgilerinizi (Kart no, şifre vb.) ve özlük bilgilerinizi talep ederler. Bazı vakalarda daha önce dolandırdıkları müşterileri yeniden arayarak "kart itirazınız için aramıştık" diyerek ikinci kez dolandırıcılık girişiminde bulunmaktadırlar.
- "ÖDÜL KAZANDINIZ" (Örn: Forma, saat vb. para ödülü vb.) tarzında SMS mesajları göndererek ödül gönderimi için ön ödeme talep ederler.
Bu ve benzeri yöntemlerle bilgi ve menfaat talepleriyle karşılaşmanız durumunda, dolandırıcılık mağduru olmamak için sözkonusu taleplere itibar etmemeniz ve en yakın polis merkezine giderek müracaatta bulunmanız önem taşımaktadır.
Sosyal Mühendislik/İkna Yolu ile Dolandırıcılık
Dolandırıcılar sahte internet siteleri kurarak bu sitelerden;
- Piyasanın çok altında fiyat ile ürün satışı,
- Normalde mümkün olmayan sorguların ya da işlemlerin gerçekleştirilmesi,
- Borç sorgulama
gibi vaatlerde bulunarak müşterilerin kredi kartı ve kimlik bilgilerini edinmektedir.
Dolandırıcılar daha sonra müşterileri bankaların çağrı merkezi numaralarına çok benzeyen telefonlardan (Örnek: 0212 444 0 XXX gibi) arayarak aslında hiç var olmayan bir işlemi müşterinin kartından yapılmış gibi aktarmakta, bu işlemin iptali için güvenlik biriminden aradıklarını söylemekte ve sahte siteden elde ettikleri bilgileri de kullanarak aramanın bankanın güvenlik biriminden yapıldığına müşterileri ikna etmektedir.
Yapılan bu aramada işlemin iptali, suçluların yakalanması gibi süreçlerde yardımcı olunması için destek istenmekte ve bu amaçla müşteriden (Anne kızlık soyadı, internet şubesi kullanıcı kodu, parolası, şifresi gibi) ek güvenlik bilgileri de talep edilmektedir.
Dolandırıcılar son aşamada müşteriyi ikna ederek edindikleri tüm bilgiler ile internet bankaclığı kanalını kullanarak müşteri hesaplarından Havale/EFT/TL Yükleme gibi finansal işlemler gerçekleştirmekte ve kısa sürede bu bakiyeleri sahte hesaplara aktararak banka sistemi dışına çıkarmaktadır.
Dolandırıcılar bankanın güvenlik teyidi için müşteriyi araması ihtimaline karşı, müşteriden cep telefonunu verecekleri numaraya yönlendirmesini de isteyerek işlem gerçekleştirmektedir.
‘Phishing’ Yöntemi
Kimlik, anne kızlık soyadı, şifre, parola, müşteri numarası, kredi kartı numarası ve benzeri kişisel veya kurumunuza ait bilgilerin elde edilmesine yönelik dolandırıcılık yöntemidir. Dolandırıcılar hedef aldıkları finansal kurumun internet sitesinin görünüşte aynısını oluştururlar. Son olarak da elde ettikleri e-posta adreslerine o finansal kurumdan geldiği izlenimini verdikleri bir e-posta mesajını gönderirler.
Bu tür e-posta mesajları genellikle bir sistem çalışması ya da benzeri bir yapısal değişiklik ya da belki bir sorundan dolayı kişisel bilgilerinizi girmeniz gerektiğini bildirirler. Bu e-posta mesajlarında yer alan link’leri tıkladığınızda hesabınızın bulunduğu kurumun sitesi yerine sahte siteye yönlendirilirsiniz.
Varlıklarınızı phishing’e karşı korumak için ulaşmak istediğiniz siteye, ilgili sitenin adresini tarayıcınızın adres alanına yazarak ulaşınız.
Key-Logger, Screen Logger, Trojan
Klavyenizde bastığınız tuşları izlemek amacıyla Key-Logger, ekranınızda yaptığınız tıklamaları izlemek için Screen Logger, bilgisayarınızı uzaktan kumanda etmek için ise trojan programları geliştirilmiştir. Bilgisayarınıza genellikle e-posta ekindeki programcıklar, chat odalarında siz farketmeden gerçekleştirilen yüklemeler ve benzeri yollar ile bulaşırlar.
Bu programlara karşı korunmak için:
• Anti-virüs programınızın güncel olmasını,
• Firewall (ateş duvarı) çözümlerinden yararlanmanızı,
• Lisanslı yazılım kullanmanızı,
• Özellikle tanımadığınız kişilerden gelenler başta olmak üzere, eklentisi olan e-postaları virüs taramasından geçirmeden açmamanızı; güvenilir olmadığını düşünüyorsanız açmadan silmenizi öneririz.
Zeus Virüsü
Dolandırıcılar tarafından bilgisayarınıza yüklenen virüs, sizi bankanızın internet şubesi yerine bu sayfaya çok benzer başka bir sayfaya yönlendirmekte ve sizden internet şubesine giriş yaparken kullandığınız bilgileri talep etmektedir. Bu ekranda beyan ettiğiniz cep telefonuna gönderilen bir yazılım sayesinde tek kullanımlık şifreniz de dolandırıcılar tarafından ele geçirilmekte ve bu bilgilerle adınıza işlem yapılmaya çalışılmaktadır.
Bu yöntemden korunmak için hiçbir zaman teb.com.tr internet sayfasına bir bağlantıya tıklayarak ulaşmayınız. Her zaman adres çubuğuna "www.teb.com.tr" adresini yazarak giriş yapınız. Ek olarak internet şubesi giriş sayfasında şüpheli bir değişiklik fark etmeniz durumunda hiçbir bilgi girmeden 444 0 666 TEB Telefon Şubesi’ni arayınız.
Ek olarak;
- Anti-virüs programınızın güncel olmasını,
- Firewall (Güvenlik duvarı) çözümlerinden yararlanmanızı,
- Lisanslı yazılım kullanmanızı,
- Özellikle tanımadığınız kişilerden gelenler başta olmak üzere, eklentisi olan e-postaları virüs taramasından geçirmeden açmamanızı; güvenilir olmadığını düşünüyorsanız açmadan silmenizi
Avans Ödemesi veya 419 Dolandırıcılığı
419 dolandırıcılığı Nijerya kaynaklı ve 4-1-9 numaralı ceza maddesine dayanan bir suçtur. Mesajı gönderen kişi kendini doktor, avukat, üst düzey bürokrat ya da asker ya da bu kişilerin çocuğu olarak tanıtarak güven yaratmaya çalışır. Dolandırıcılığın şekli dolandırıcıların hayal gücü ile sınırlıdır; çok değişik senaryolar görülebilmektedir. Mesajda, bulundukları ülkenin yasaları ya da birtakım başka nedeniyle kullanamadıkları ancak bir mali ortaklık ile yurtdışına çıkartarak kullanılabilir hale gelebilecek milyonlarca dolar ya da değerli eşya bulunduğu ileri sürülür. Bu mali ortaklığı kabul etmeniz halinde size verdiğinizin çok ötesinde bir geri dönüş garanti edilir. Ayrıca daha da ileri gidilerek Nijerya
Merkez Bankası ile çalıştıkları bile belirtilebilir. Kimlik bilgileriniz, banka bilgileriniz, iletişim bilgilerinizi vermeniz istenir. Bu
Dolandırıcılık eylemleri sadece parasal kayıplar değil kaçırılma ve cinayet gibi suçlara da yol açmaktadır. Bu türde
mektup, e-posta ya da fax mesajlarına cevap verilmemesi bu suçtan korunmanın en kolay yoludur.
Buna benzer biçimde, telefon kanalı ile de dahil olmak üzere çok büyük fırsatlar sunan ve para haricinde kişisel bilgilerinizi ele geçirmek amaçlı dolandırıcılıklar bulunmaktadır. Bunlara örnek olarak Ponzi yöntemi, Piramid yöntemi, Prime Bank Note (itibarlı banka garantisi) dolandırıcılıklarından bahsedilebilir.
Bankamızın tüm web sitelerine ve internet şubemize sorunsuz erişebilmek için, kullandığınız internet tarayıcısı en az aşağıdaki sürümde olmalıdır. HTML5, javascript, HTTP 1.1 ve TLS 1.2 destekleyen tarayıcılar cookie saklama ayarları açık olması durumunda kullanılabilir.
Bilgisayarınızdan;
- Google Chrome 109 ve üzeri sürümler
- Mozilla Firefox 133.0.3 ve üzeri sürümler
- Microsoft Edge 109 ve üzeri sürümler
- Safari 14 ve üzeri sürümler
Mobil Cihazınızdan;
- Google Chrome 120 ve üzeri sürümler
- Mozilla Firefox 133.0.1 ve üzeri sürümler
- Microsoft Edge 131.0.2903.107 ve üzeri sürümler
- Safari 17.2 ve üzeri sürümler